|
|
KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ |
VOLKAN ALPTEKİN KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLER MÜDÜRÜ |
SAMSUN ATAKUM BELEDİYESİ KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLER İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak, Temel İlkeler ve Teşkilat Yapısı Amaç MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı Atakum Belediye Başkanlığı Kültür ve Sosyal İşler İşleri Müdürlüğü’nün kuruluşunu, organlarını ve yönetimini, görev yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir. Kapsam Madde 2- (1) Bu yönetmelik Atakum Belediye Başkanlığı Kültür ve Sosyal İşler İşleri Müdürlüğü’ndeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar. Hukuki Dayanak Madde 3- (1) Bu yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanununun 14. madde 1/a bendi, 15. madde 1/b, 60. madde (i) bendi, 18. madde (m) bendi, 48 ve 49. Maddeleri, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun ilgili maddelerine dayanır. Tanımlar Madde 4- (1) Bu yönetmeliğin uygulanmasında; a) Başkan: Atakum Belediye Başkanını, b) Belediye: Atakum Belediye Başkanlığını, c) Müdür: Kültür ve Sosyal İşler İşleri Müdürünü, ç) Müdürlük: Kültür ve Sosyal İşler İşleri Müdürlüğünü, d) Personel: Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü e) Birim: Müdürlüğün bünyesindeki alt çalışma gruplarını, f) Birim Sorumlusu: Müdürlük çatısı altındaki herhangi bir faaliyetin yürütülmesinden sorumlu olan görevliyi, g) Birim Şefi Müdürlük alt birimi amiri ve sorumlusu ğ) Meslek Elemanı: Müdürlüğe bağlı sosyolog, psikolog, sosyal çalışmacı gibi meslek gruplarını, h) Hemşehri: Belediye sınırları içerisinde oturan, bulunan veya ilişiği olan her şahsı, ı) Engelli: Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yeteneklerini çeşitli derecelerde kaybetmesi nedeniyle toplumsal yaşama uyum sağlama ve günlük gereksinimlerini karşılama güçlükleri olan ve korunma, bakım, rehabilitasyon, danışmanlık ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyan kişiyi ifade eder. Temel İlkeler MADDE 5- (1) Müdürlük aşağıdaki ilkeleri benimser; a) Karar alma, uygulama ve fiili hallerde şeffaflık, b) Hizmetlerin temin ve sunumunda, yerindelik ve ihtiyaca uygunluk, c) Dayanak göstere bilirlik, hesap verebilirlik, ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık, d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik, e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik, f) Talep sahibi vatandaşa yönelik hak temelli yaklaşım, g) Hizmet ve projelerde sürdürülebilirlik, ğ) Bütün çalışmalarını ırk, renk, cinsiyet, dil, din, mezhep, siyasal düşünce, inanç, etnik köken yönünden ayrım yapmadan gerçekleştirmek, h) Diğer kamu kurumları ve sivil toplum örgütleri ile iş birliği içinde hareket etmek. Teşkilat Yapısı MADDE 6- (1) Belediye ve Bağlı Kuruluşlar İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğe göre kurulmuş olan Kültür ve Sosyal İşler İşleri Müdürlüğü; a) Müdür, b) Müdürlük Ofisi, c) Yüksek Öğrenim Öğrenci Yurtları, ç) Kreş ve Gündüz Bakımevi, d) Sosyal Servis Birimi, e) Esenlik Hizmeti Merkezi, f) Engelli Koordinasyon Merkezi, g) Yaşam Evi, ğ) Dost Eller hizmet birimi, h) Aşevi birimi ı) Öğrenci Çamaşır Evi i) Kadın Dayanışma Merkezi j) Engelsiz Yaşam Evi’nden oluşur. (2) Müdürlüğe bağlı olarak birim oluşturma ve görevlerini belirleme yönetmelik esasları çerçevesinde yapılır. İKİNCİ BÖLÜM Kuruluş, Personel, Görevin Planlanması, Görevin Yürütülmesi Kuruluş MADDE 7- (1) Atakum Belediye Başkanlığı Kültür ve Sosyal İşler İşleri Müdürlüğü, 22/02/2007 tarihli 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulunun ‘Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümleri gereği Atakum Belediye Meclisi’nin 06/10/2010 tarih ve 2010/64 sayılı kararıyla kurulmuştur. Personel MADDE 8- (1) Atakum Belediye Başkanlığı Kültür ve Sosyal İşler İşleri Müdürlüğü’nde bir Müdür ile yürürlükte olan norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar. Görevin Planlanması MADDE 9- (1) Müdürlük çalışması Müdür veya tayin edeceği bir görevli tarafından düzenlenen plân içerisinde yürütülür. Görevin Yürütülmesi MADDE 10- (1) Müdürlüğün tüm personeli kendilerine üstlerince verilen görevler ile görevin getirdiklerini özen ve süratle yapmak zorundadır. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev, Yetki ve Sorumluluklar Müdürlüğün Görev Yetki ve Sorumlulukları MADDE 11- (1) Atakum Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler İşleri Müdürlüğü; Stratejik Planı rehberliğinde, bağlı bulunan mevzuat kapsamında, 5393 sayılı Belediye Kanunuyla belirlenen hizmetleri yapmak ve uygulamakla sorumludur. (2) Bu çerçevede Atakum’da yaşayan mağdur, yaşlı, düşkün, dar gelirli, kimsesiz, korunmaya, yardıma ve bakıma muhtaç olan tüm kesimler (çocuk, genç, yaşlı, kadın, erkek, özürlü, sosyo-ekonomik anlamda dezavantajlı) için sosyal hizmet ve yardımlarda bulunmak görevidir. (3) Bu amaçla ilgili kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, meslek odaları, Kültür ve Sosyal İşler alanında faaliyet gösteren dernek ve vakıflar, üniversiteler ile işbirliği yaparak projeler geliştirerek hayata geçirir. Bu kapsamda Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’nün görevleri şunlardır; a) İlçe sınırlarında yaşayan engelli kişilerin yaşam kalitesini yükseltmek ve sorunlarını çözmek amacıyla ilgili kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak projeler üretmek ve uygulamak, b) İlçe sınırlarında yaşayan, sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı durumda olan ilköğretim ve lise öğrencilerinin ders yılı içerisinde başarılarını arttırmak için destek sağlayıcı projeler geliştirmek ve uygulamak, başarılı ve ihtiyaç sahibi öğrencileri motive edici ödüllerle desteklemek, Kültür ve Sosyal İşler ve Sosyal Hizmet Yönetmeliği kapsamında onlara ayni ve/veya nakdi yardımlarda bulunmak, c) İlçe sınırlarında yaşayan ve ekonomik olarak dezavantajlı kişi ve gruplara yasal mevzuat çerçevesinde ve Kültür ve Sosyal İşler ve Sosyal Hizmet Yönetmeliği kapsamında nakdi ve ayni yardımlar ile barınma gibi sosyal konularda yardımlar yapılmasını sağlamak, ç) Bakacak kimsesi olmayan, yardıma muhtaçların, sokakta yaşayan kişilerin bakım ve barınma ihtiyaçlarını giderici çalışmalar yürütmek, d) Toplumsal cinsiyet eşitliği ve özgürlük ilişkisinden hareketle kadınların kendi durumlarını belirlemek, toplumsal statülerini yükseltmek ve korumak, sorunlarının çözülmesine yardımcı olmak ve ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile kadınlar ve çocuklar için “Sığınma Evleri” açmak, Sığınma Evine kabul edilen kadınların ve çocuklarının asgari yaşam ihtiyaçlarını karşılayarak sosyal hayata uyumlarını sağlamak, kadınların istihdam edilmesine yönelik girişimlerde bulunmak, e) Ailenin korunmasına yönelik eğitici çalışma programları hazırlamak ve uygulamak. f) Günlük ihtiyaçlarını karşılayamayan, öncelikli olarak (+75 yaş) yalnız yaşayan hemşehrilerimize ve engelli/dezavantajlı bireylere ‘Esenlik Hizmetleri’ kapsamında “Evde Kuaför Hizmeti”, “Evde Temizlik-Hijyen Desteği” ve “Pratik Ev Düzenlemeleri Hizmeti” sağlayarak hayatlarını kolaylaştırmak. g) Yangın, sel, deprem vb. doğal afet durumlarında mağdur olan kişi ya da ailelere yasal mevzuat ve imkânlar ölçüsünde yardım (eşya, gıda, yakacak, giyecek, sağlık, gıda) malzemesi sağlamak, ğ) İhtiyaç sahiplerini incitmeden yardım alabilecekleri, yardımseverlerin de gönül huzuru ile yardımlarını teslim edebilecekleri organizasyonlar ile yardımda (giyecek, ev eşyası, kitap, sağlık malzemesi vb.) bulunmak. h) İlçe sınırları içerisinde yaşayan yoksul ve temel ihtiyaçlarını karşılayamayan dar gelirli, ihtiyaç sahibi kimsesiz ve engellilere bütçe imkânları dâhilinde insan onurunu zedelemeyecek şekilde en uygun yöntemlerle sıcak yemek ve gıda yardımı yapılması. Yapılan hizmetin Aşevi Yönetmeliği kapsamında uygulanması. ı) Ekonomik açıdan zorluklar ve yokluklar yaşayan hemşehrilerimize Müdürlük görev ve sorumluluk alanlarına giren konularda gerekli Kültür ve Sosyal İşlemleri yapmak ve bu konuda; Atakum Kaymakamlığı Kültür ve Sosyal İşler Vakfı ile işbirliği yaparak Atakum’da sosyal yardımlardan yararlananların envanterini çıkarmak. i) Müdürlük çalışmaları ve faaliyetleri ile ilgili destek vermek isteyen kurum ve kuruluşlarla iş birliği sağlayarak bu hizmetlerin verilmesini koordine etmek j) Müdürlüğe bağlı birimlerle ilgili tanıtıcı ve eğitici organizasyonlar düzenlemek, bunlar için görsel ve işitsel materyaller hazırlamak, hazırlatmak, k) Müdürlük faaliyet alanları ile ilgili sivil toplum kuruluşları ile diğer kurumlarla birlikte kar amacı gütmeyen, toplum yararına ortak projeler üretmek ve bunları uygulamak. l) Ailesi Samsun dışında oturan ve Sansun’da yükseköğrenim gören, öncelikle Atakum İlçe sınırlarında yerleşkesi olan veya fakülteleri bulunan üniversitelerde lisans eğitimi gören ve barınma ihtiyacı olan kız ve erkek öğrencilerin sağlıklı, güvenli ve huzurlu bir ortamda barınmalarını sağlamaya yönelik Yüksek Öğrenim Öğrenci Yurtları açmak, bunları sevk ve idare etmek, Yüksek Öğrenim Öğrenci Yurdu Yönetmeliği kapsamında hizmetin yürütülmesini sağlamak. m) Çocukların bakımları, ailelerin de kendi işlerini rahatlıkla yapabilmelerine katkı sağlamak amacıyla, çocukların öz bakım becerilerinin, fiziksel, zihinsel, sosyal, ahlaki, duygusal, cinsel ve dil gelişimleri, beceri ve kabiliyetlerini en üst seviyeye çıkarmak için gereken koşulları sağlayarak öncelikli belediye çalışanları ve toplumdaki ihtiyaç sahiplerine yardımcı olmak amacıyla çocuk-bakım hizmeti sağlamak, n) İlçe nüfusunun demografik yapısına bağlı ihtiyaç doğrultusunda çocuk, kadın, aile, genç, yaşlı, engelli ve dezavantajlı kişi ve gruplara yönelik proje ve hizmetler geliştirmek, bunları uygulamak. o) 5393 sayılı belediye kanunun 76. maddesinin ve kent konseyi yönetmeliğinin belediyelere verdiği görevler kapsamında işbirliği sağlamak, ö) Güncel tartışmaları ve gelişmeleri takip etmek, ulusal ve/veya uluslararası düzeyde çalıştay, eğitim, atölye, toplantı vb. organizasyonlara katılmak ve buralarda kurum çalışmalarına ilişkin bilgi ve tecrübeleri paylaşmak. p) Müdürlüğe bağlı tüm birimlerin her daim faal şekilde bulunmasını sağlamak. r) Asker ailesi yardımından faydalanmak için yapılan başvuruları 4109 sayılı Asker Ailelerinden Muhtaç Olanlara Yardım Hakkında Kanuna göre değerlendirmek, değerlendirme sonucu uygun görülen başvuru dosyasını Encümene sevk etmek, Encümence kabul görülen başvuru sahiplerine içinde bulunulan yıl için belirlenen maaş ödemesinin yapılmasını sağlamak. s) İŞKUR ile Belediye arasında etkin şekilde işleyen bir işbirliği tesis ederek işverenlere yönelik etkili işveren danışmanlık hizmetleri sunulması, işgücü piyasasının talep ettiği niteliklerde işgücü temin edilmesine yardımcı olmak için iş arayanlara yönelik danışmanlık hizmetleri sunulması, işverenlerin stajyer ihtiyaçlarının karşılanması, mesleki yeterlilik belgesi olmayan çalışanlara yönelik kurs düzenlenmesi ile mesleki eğitim ve tecrübe kazandırılma çalışmaları yapılması ve nihayetinde iş arayanların istihdam edilmelerinin ve işverenlerin ihtiyaç duydukları nitelikli işgücünün temin edilmesinin sağlamak. Bu amaçla Müdürlük bünyesinde Atakum İstihdam Merkezi (ATİM) adıyla İŞKUR Hizmet Noktası kurulması için gerekli çalışmaları yapmak. Kültür ve Sosyal İşler İşleri Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 12- (1) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü ve Müdürü, Atakum Belediye Başkanı’na veya başkanın görevlendireceği başkan yardımcılığına bağlı olarak görev yapar. (2) Müdürün görevleri şunlardır; a) Bu yönetmeliğin 10. maddesinde belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapar ayrıca hizmetleri planlı, programlı, etkin verimli ve uyum içinde sürdürülmesini sağlamak, b) Atakum Belediye Başkanı adına müdürlüğü temsil etmek, c) Müdürlüğün idari ve teknik her türlü işlerini, kanun, yönetmelik, bildiri, genelge ve başkanlık talimatları doğrultusunda yönetmek, ç) Müdürlüğün çalışma esaslarını gözden geçirerek plan ve programları yapar ve çalışmaların programa uygunluğunu sağlamak, d) Müdürlüğün yönetmelik, talimat, yıllık plan, yıllık bütçe, personel kadro taslakları ile yıllık faaliyet raporlarını hazırlar, başkanlığa sunmak, Bütçe iş, yatırım programları ve yasalar uyarınca ödemeler yapmak, e) Birimler arasında koordinasyonu sağlayıcı tedbirler almak ve denetlemek, f) Her türlü tasarruf tedbirlerinin alınmasını ve denetimini yapmak, g) İş akış programı hazırlatır ve programa uyumunu denetlemek, ğ) İhtiyaçların tespitini sağlar ve yerine getirilmesini takip etmek, h) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için başkanlık makamına önerilerde bulunmak, ı) Müdürlük içi yönergeler yayınlar, belgelerin ilgililere dağıtımını gerçekleştirmek, i) Diğer Müdürlükler arası koordinasyonu sağlamak, yasalarla verilen her türlü ek görevi yapmak, j) Müdürlüğe gelen evrakları ilgili kişilere, birimlere havale etmek, takibini sağlamak, k) Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi birim ve kuruluşlarla işbirliği yapmak, l) Müdürlüğün çalışma alanıyla ilgili her türlü yasal mevzuatın kitap, doküman ve bilginin takibi zamanında ilgili personele ulaştırılmasını sağlamak, m) Kültür ve Sosyal İşler İşleri Müdürlüğü’nü yönetir, birim sorumlularının, memurların çalışmalarını düzenlemek ve denetlemek, n) Başkanlığın amaçlarını ve politikalarını personele açıklamak, en iyi şekilde yönetmeleri için gerekli izahatı vermek ve sonuçlarını kontrol etmek, o) Güncel tartışmaları ve gelişmeleri takip etmek, ulusal ve/veya uluslararası düzeyde çalıştay, eğitim, atölye, toplantı vb. organizasyonlara katılmak ve aktarımda bulunmak. (2) Müdür, yukarıda sayılan görevler ile Başkan ve bağlı bulunulan Başkan Yardımcısı tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur. Birim Yetkilisi ve Sorumlusunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 13- (1) Birim sorumlusu Kültür ve Sosyal İşler İşleri Müdürlüğüne bağlı olarak görev yapar. (2) Birim sorumlusunun görevleri şunlardır; a) Müdürün sözlü ve yazılı talimatlarını yerine getirmek, b) Sorumlu olduğu birimle ilgili talepte bulunan kuruluşların projelerine ait bilgi akışını müdürlüğe iletmek, c) Sorumlu olduğu birimdeki işlerin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için müdüriyet makamına önerilerde bulunmak, ç) Birimde görevli personelin çalışmasını denetler, devamlılığını takip etmek, d) Havale edilen evrakların yasal sürelerinin takibini sağlamak, e) Birimin işlevlerine ilişkin görevleri müdüriyet ve başkanlık makamınca uygun görülen programlar doğrultusunda yürütmek, f) Birimde yürütülen tüm faaliyetleri kendi yetki ve sorumluluğu çerçevesinde koordine etmek, planlar ve programlamak, g) Müdürlük tarafından havale edilen evrakları takip etmek, sonlandırmak, birim müdürüne bilgi vermek, ğ) İvedi ve günlü evrakların zamanında yetkili kişiye ulaşmasını sağlamak, ı) Birimin işlerinin usulüne uygun olarak tam ve zamanında yapılmasını sağlamak, i) Elektronik ortamda üretilenler dahil, her türlü kayıt, belge ve bilgiler dosyalanarak arşivlenmesi sağlanması ve yetkililerce istendiğinde sunulmak üzere hazır bulundurmak. j) Müdürlüğün aylık faaliyetinin hazırlanmasını sağlamak, (3) Birim sorumlusu yetki ve görevlerin zamanında ve gereğince kullanılmasından müdüre karşı sorumludur. Diğer Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 14- (1) Müdürlük bünyesindeki diğer personel, bağlı bulunduğu birim sorumlusuna ve müdüre karşı sorumlu olup, Müdür veya birim sorumlusu tarafından verilen görevleri yaparlar. Kreş ve Gündüz Bakımevi Personelinin Görev Yetki Ve Sorumlulukları MADDE 15- (1) Kreş ve Gündüz Bakımevi Personelinin görevleri şunlardır; a) Kreş ve Gündüz Bakımevinin idari, mali ve teknik tüm işlerini ilgili mevzuata göre yürütmek, b) Çocukların gelişim ve yaş gruplarına uygun yıllık plan ve aylık-günlük program akışını hazırlamak, uygulamak, c) Çocukların yaş gruplarına uygun eğitim programlarını hazırlamak, uygulama esnasında ekip çalışmasını ve görev dağılımını sağlamak, ç) Hizmetin amacına uygun olarak araştırma ve incelemeler yapmak, bünyesinde çalışan meslek elemanlarının mesleki bilgilerini hizmetin geliştirilmesi yönünde kullanmak, d) Çocukların zihinsel, fiziksel, ruhsal ve sosyal gelişimlerini yapılacak her faaliyette gözetmek, e) Çocuklarla yaşanılan herhangi bir problemde veliyi bilgilendirmek ve ilgili meslek elemanının belirleyeceği yöntemle soruna çözüm getirmek, f) Çocukların Kreş ve Bakımevinde ve geliş-gidişlerinde güvenliği sağlamak, g) Kreş ve Bakımevinin temizlik ve sağlık şartlarına uygunluğunu, beslenme ve eğitim hizmetlerinin yeterliliğini sağlamak, ğ) Hizmetlerle ilgili kayıtların ve raporların düzenli olarak tutulmasını sağlamak, ı) Mevzuatın gerektirdiği kayıt ve evrakların düzenli olarak tutulmasını ve saklanmasını sağlamak, i) Kreş ve Bakımevinin gelir-gider hesaplarının raporlanmasını sağlamak, j) Yıllık ve uzun süreli ihtiyaçları tespit etmek, k) Verilen hizmetlerin süreç ve sonuç aşamalarını rutin olarak Müdüre raporlamak. (2) Kreş ve Gündüz Bakımevinde görevli personel yukarıda sayılan görevler ile Müdür tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur. Yüksek Öğrenim Öğrenci Yurtları Personelinin Görev, Yetki Ve Sorumlulukları MADDE 15- (1) Yüksek Öğrenim Öğrenci Yurtları Personelinin görevleri şunlardır; a) Öğrencilerin temiz, güvenli ve rahat bir ortamda barınabilmelerini sağlamak, b) Öğrencilerin yaşam alanlarını insani ihtiyaçlara uygun bir biçimde düzenlemek, c) Öğrencilere rehberlik ve danışmanlık hizmetinin verilmesini sağlamak, ç) Öğrencilerin kabulünde usule uygun olarak ihtiyaç ve kapasite esaslı kayıt alımı yapmak, d) Her türlü demirbaş malzemenin amacına uygun kullanılmasını, saklanmasını ve korunmasını sağlamak, e) Aidat ve depozito ücretlerinin zamanında yatırılmasını sağlamak ve takip etmek, f) Gelir-gider tablosunu bağlı bulunan müdürlüğe rutin olarak raporlamak, g) Kültür ve Sosyal İşler İşleri Müdürü ve Yüksek Öğrenim Öğrenci Yurtları Komisyonu tarafından alınan kararları uygulamak, sonuçlarını takip etmek, ğ) Atakum Belediye Meclisinin güncel ücret tarifesini uygulamak, h) Dezavantajlı kişilerin barınma ihtiyaçlarına öncelik vermek. (2) Yüksek Öğrenim Öğrenci Yurtlarında görevli personel yukarıda sayılan görevler ile Müdür tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur. Yaşam Evi Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 16- (1) Yaşam Evi Personelinin görevleri şunlardır; a) Yaşlıların ihtiyaçlarını ve sorunlarını tartışmak, konuya ilişkin önerileri incelemek ve tespit edilen ihtiyaca yönelik programlar oluşturmak, b) Yaşlılara yönelik sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler düzenlemek, c) Yaşlının yakınlarıyla sağlıklı ilişki kurmasına yardımcı olmak, ç) Yaşlılara daha iyi bir hizmet sunabilmek için görev konusu ile ilgili mesleki araştırmalar ve incelemeler yapmak, elde edilen sonuçları gerektiğinde yayınlamak, d) Gizlilik ilkesine bağlı kalarak Yaşam Evi’ndeki yaşlılara ilişkin tüm kayıtları tutmak, bunları Standart Dosya Planına uygun olarak dosyalamak, koruyup saklamak, hizmetin gerektirdiği tüm yazışma ve raporlama işlemlerini yürütmek, e) Toplumsal sorumluluk çerçevesinde Yaşam Evi’nde verilen hizmetlere halkın gönüllü katılımını artırıcı etkinlikler düzenlemek, gönüllü katılıma ilişkin programları hazırlayıp yürütmek, f) Yaşam Evi’nin tanıtımını yapmak, g) Yaşam Evi’nde daha etkin ve verimli hizmet sunabilmek, yürütülen hizmetlere ilişkin daha geniş kesimlere ulaşabilmek için kamu kurum ve kuruluşları ile ortak projeler yürütmek, ğ) Yaşam Evi’nden hizmet alanların psikolojik, sosyal, fiziksel ve ruhsal durumlarını sürekli olarak izlemek, varsa bilimsel çalışma yöntemleri ile sorunlarının çözümüne yardımcı olmak, h) Yaşam Evi’nde yürütülecek faaliyetlere ilişkin aylık ve yıllık çalışma programları hazırlamak, çalışmaları ve sonuçlarını raporlamak ve çalışmalar hakkında Müdürlüğü düzenli olarak bilgilendirmek, ı) Yaşlılarla ilgili her türlü yerel ve uluslararası çalışmaları takip ederek Yaşam Evi’nin çalışmalarını güncellemek, (2) Yaşam Evi’nde görevli personel yukarıda sayılan görevler ile Müdür tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur. Engelli Koordinasyon Merkezi Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 17- (1) Engelli Koordinasyon Merkezi Personelinin görevleri şunlardır; a) Engelli kişilerin engellilik durumlarına uyumlu yardım hizmetlerinden faydalanmalarını sağlamak, b) Toplumsal sorumluluk çerçevesinde Engelli Koordinasyon Merkezinde verilen hizmetlere halkın gönüllü katılımını artırıcı etkinlikler düzenlemek, gönüllü katılıma ilişkin programları hazırlayıp yürütmek, c) Engellilerin sosyal yaşama uyum sağlayabilmelerine ve beceri kazanabilmelerine yönelik eğitimleri düzenlemek, ç) Engellilerin ihtiyaçlarına yönelik eğitim ve kurslar düzenlenmek, ç) Engelli kişilere ve ailelerine yönelik hukuki danışmanlık hizmeti vermek, onların yasal hakları konusunda bilgilendirici toplantı ve seminerler düzenlemek, d) Engelli kişilere ve ailelerine yönelik psikolojik destek ve danışmanlık hizmeti vermek, e) Engelli kişilere ve ailelerine yönelik kültürel ve sosyal etkinlikler düzenlemek, f)Engelli kişilere yönelik mesleki beceri ve meslek edindirme kursları düzenlemek, g) Engellilerin istihdam edilmelerine yönelik danışmanlık hizmetleri vermek, ğ) Atakum ilçesinde yaşayan engellilere yönelik veri tabanı oluşturmak, h) Engelli kişilerin ve ailelerinin Engelli Koordinasyon Merkezine rahat ve güvenilir bir şekilde ulaşmalarını sağlamak, ı) Evde bakım maaşı talepleri konusunda saha ve hane tespitleri yapmak ve ilgili birimlerle irtibata geçmek, i) Atakum ilçesi sınırlarındaki kamusal alan engellerini engelsiz hale getirecek plan ve projeler hazırlamak, bunları ilgili birimlerle paylaşmak, yürütülmesini takip etmek, j) Engelli Koordinasyon Merkezi faaliyetlerini çeşitlendirilerek tanıtılmasını sağlamak, (2) Engelli Koordinasyon Merkezinde görevli personel yukarıda sayılan görevler ile Müdür tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur. (3) Atakum ilçesinde yaşayan engelli vatandaşlara yönelik tüm hizmetler Atakum Engelli Kurulu tarafından değerlendirilir. Engelli Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır: a) Yönetmelik kapsamındaki engellilere yönelik faaliyetlerinin ülke geneline yaygınlaştırılması amacıyla projeler yaptırılması için görüş ve öneri sunmak, ulusal ve uluslararası düzeyde Atakum Belediyesinin tanıtımına yönelik özel nitelikteki proje ve yapımların hayata geçmesini sağlamak, b) Yıllık engelli faaliyetlerin gerçekleşme raporu ve gelişim ile ilgili sair raporları hazırlamak ve Başkanlığa sunmak, c) Uluslararası ve yerel kurum ve kuruluşların engellilikle ilgili mevzuat, çalışma ve uygulamalarını izlemek, yasal düzenleme ihtiyacı duyulması halinde gerekli hazırlıkları yaparak Başkanlığa sunmak. Esenlik Hizmetleri Merkezi Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 18- (1) Esenlik Hizmetleri Merkezi personelinin görevleri şunlardır; a) Kuaförlük hizmeti kapsamında bulunan saç kesimi, sakal tıraşı, tırnak kesim ve bakımı, kaş-kirpik bakımı işlemlerini sağlık ve temizlik kurallarına uygun gerçekleştirmek, b) Temizlik hizmeti sunulan kişilerin belirlediği sınırlar dâhilinde, kişinin mahremiyetine ve rızasına uygun hizmet vermek, c) Ev eşyalarının yerleştirilmesini ve pratik tamiratlarını ev sahibinin isteklerine göre ve ev kazalarını önleyici biçimde yapmak, ç) Proje kapsamındaki her hizmeti özel hayata ve kişisel tercihlere saygı çevresinde sunmak. (2) Esenlik Hizmetinde görevli personel yukarıda sayılan görevler ile Müdür tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur. Dost Eller Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 19- (1) Dost Eller Personelinin görevleri şunlardır; a) Mağazaya verilmek istenen eşyaların kullanılabilir durumda olup olmadıklarını kontrol etmek, uygun olanları teslim almak, eksiksiz ve hasarsız depoya ulaşmasını sağlamak, b) Teslim alınan eşyaları kayıt etmek, c) Eşyaları mağazada sunmadan önce temiz hale getirmek, ç) Teslim edilen eşyaları kayıttan düşmek, d) Eşya ve kıyafet talep edenlerden ihtiyaç sahiplerine öncelik vermek, e) Mağazaya gelen kişilerle insan onurunu zedelemeyecek şekilde ve saygı çerçevesinde iletişime geçerek hizmet vermek, (2) Dost Ellerde görevli personel yukarıda sayılan görevler ile Müdür tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur. Sosyal Servis Birimi Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 20- (1) Sosyal Servis Birimi Personelinin görevleri şunlardır; a) Atakum ilçe sınırlarında yaşayanların ihtiyacı durumunda sosyal ilişkilerinde problem çözmelerini, özgür olmalarını ve sorunlara karşı daha güçlü olmalarına yönelik çalışmalar yürütmek, b) İnsan davranışı ve sosyal sistemlerle ilgili teorileri kullanarak, insanların çevresiyle karşılıklı etkileşimde bulunduğu noktalarda müdahale eden, insan haklarını ve sosyal adalet ilkelerini esas alarak ihtiyaç temelinde; mikro ve makro ölçekteki hizmetleri sağlamak, c) Yaşlılık alanında verilere dayalı projeler geliştirmek, bunları faaliyete sokmak, yeni hizmet modelleri ile ilgili önerilerde bulunmak, yaşlılık hakları, yaşlılık maaşı, kurum bakımı gibi konularda danışmanlık hizmetleri vermek, ç) Engellilik konusunda projeler geliştirmek, konuyla ilgili açılacak kuruluş ve merkezlerin planlanmasını ve içeriğini oluşturacak öneriler sunmak, danışmanlık hizmeti vermek, d) Kadın ve toplumsal cinsiyet alanlarında projeler geliştirmek, 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun kapsamında gerekli bildirimleri yapmak, sosyal danışmanlık hizmetleri sunmak, e) Çocuk Hakları ve 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamında çocuklar ile ilgili faaliyetlerde bulunmak, f) Kültür ve Sosyal İşler (ayni, nakdi) başvurularını yerinde incelemek ve raporlamalarını hazırlamak, g) Dezavantajlı tüm grup ve bireyler ile ilgili çalışmalar yapmak ve bu kişi ve gruplara sunulacak hizmetleri planlamak, ğ) Sosyal servisin faaliyet alanlarında bulunan konularda alınan başvuru ve ihbarları yerinde incelemek, danışmanlık hizmetleri kapsamında sivil toplum kuruluşları, kamu kurum ve kuruluşları ile iletişim halinde bulunmak, ı) Hizmetlerin bireylere; insanın biricikliği ilkesi kapsamında kişiye özel planlamak, i) Makro ve orta ölçekte çalışmaları verilere dayalı planlamak, j) Mikro ölçekteki hizmetler kapsamında yapılacak kişisel görüşmelerde kişinin mahremiyetinin korunmasına dikkat etmek, k) Hizmet alanına ilişkin güncel tartışmaları ve gelişmeleri takip etmek, ulusal ve uluslararası çalıştay, eğitim, atölye, toplantı gibi organizasyonlara katılmak ve buralarda tecrübe ve çalışmalar hakkında paylaşımlarda bulunmak. (2) Sosyal Servis’te görevli personel yukarıda sayılan görevler ile Müdür tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur. Öğrenci Çamaşır evi Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 21- (1) Öğrenci Çamaşır evi Personelinin görevleri şunlardır; a) Çamaşır evine gelen kişileri işleyiş hakkında bilgilendirmek b) Çamaşır evine kayıt olmak isteyen Atakum ilçesinde ikamet etmekte olan ve/veya devam edilen eğitim kurumun Atakum ilçe sınırı içinde yerleşkesi olan öğrencilerin kayıt işlemlerini yerine getirmek. c) Gerektiğinde hesabına ücret yatırmak isteyen öğrencilerin işlemlerini yerine getirmek ç) Randevu almak isteyen kullanıcıların randevu gün ve saat bilgisini oluşturulan sisteme kaydını girmek d) Randevuları kontrol ederek aksamalara olanak vermeyecek bir şekilde günlük iş planı çıkarmak ve uygulamaya geçirilmesini sağlamak. e) Kullanıcılardan çamaşırları oluşturulacak alt ve üst sınırı dikkate alarak teslim almak, çamaşırların yıkama ve kurutma işlemi gerçekleştirip, temiz ve sağlıklı bir biçimde kullanıcılara çamaşırlarını teslim etmek. f) Çamaşır evinin gün boyu temiz ve düzenli bir şekilde kalmasını sağlamak. (2) Öğrenci Çamaşır evinde görevli personel yukarıda sayılan görevler ile Müdür tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur. Kadın Dayanışma Merkezinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 22- (1) Kadın Dayanışma Merkezi, kadına yönelik şiddet, çocuk istismarı, cinsiyet ayrımcılığı, yoksulluk ve kamusal haklardan yoksunlukla ilgili pek çok sorun için kadınların şahsen, telefonla ya da başka bir kurum aracılığıyla başvurdukları birimdir. Sorunların giderilmesi için mesai saatleri içerisinde bilgilendirme ve yönlendirme hizmetleri verilir. Ayrıca ihtiyaç dâhilinde sığınak yönlendirmeleri yapılır ve sığınak sonrası destek hizmetleri de yine Dayanışma Merkezi tarafından yürütülür. (2) Kadın Dayanışma Merkezinde aşağıdaki personel görev yapar; a) Meslek Elemanı: Sosyal Çalışma deneyimi olan, hem kadınlarla görüşmeleri yapan hem de merkezin genel işleyişinden ve diğer kurum, STK’larla koordinasyondan sorumlu olan Sosyolog, Psikolog ya da Sosyal Hizmet Uzmanı meslek gruplarından bir kişi. b) Yarı Zamanlı Avukat: Haftanın belirli günleri merkeze gelen, davalara müdahil olmadan Baroyla ilişkileri sürdüren ve hukuki yönlendirmelerde dilekçe yazan ve Barodan görevlendirilen avukat ile iletişim halinde olarak davanın gidişatını takip eden, vd. konularda hukuki danışmanlık veren bir kişi. c) Büro Personeli: Ofiste tam zamanlı olarak bulunan, telefon ile gelen başvuruları kayıt altına alarak görüşme için randevu veren, randevu takibini yapan, görüşme mahremiyetinin sağlanması, telefonlarla ya da diğer ofis işleriyle görüşmenin bölünmemesini sağlayan, , eğer kadın merkeze çocuğuyla beraber geldiyse çocuğun travmaya ait anlatılara tanıklık etmemesi için çocukla beraber vakit geçiren, merkezin tüm faaliyetlerin kayıt altına alınmasından ve dosyalanmasından sorumlu olan bir kişi. (3) Kadın Dayanışma Merkezine yapılacak başvurular doğrudan, telefonla (Çağrı Merkezi üzerinden değil), e-mail ile ya da başka kurumların ya da şahısların yönlendirmeleriyle alınır. Başvuruyu yapan kadına randevu günü ve saati verilir, eğer başvuru doğrudan yapıldıysa ilk görüşme gün içerisinde yapılır. Telefon ile alınan başvurular için Telefon Başvuruları Çizelgesi doldurulur. Bire bir yapılan görüşmelerde ise Görüşme Formu görüşmeyi yapan meslek elemanı tarafından doldurulur. Aşevi Sorumlusu Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 23- (1) Aşevi Kültür ve Sosyal İşler İşler Müdürlüğüne bağlı olarak işletilir. Aşevinde dezavantajlı kişilere dağıtılmak üzere günlük sıcak yemek üretilir. Yemekler gıda mühendisi ve/veya diyetisyen kontrolünde bir kişinin ihtiyacı olan günlük kalori miktarına göre belirlenir. Aşevinde yeterli sayıda personel ile araç ve gereç bulundurulur. Aşevi personeli içinden birisi aşevi sorumlusu olarak görevlendirilir. (2) Aşevi sorumlusunun görevleri şunlardır; a) Değerlendirme ve tespiti yapılmış ihtiyaç sahibi ailelere, yemek üretim ve dağıtım organizasyonunun planlaması ve yemek dağıtımını gerçekleştirmek, b) Atakum ilçe sınırları içerisinde yaşanacak doğal afetlerde, Başkanlık onayı ile aşevi kapasitesini artırarak, sıcak yemek yardımını yapmak, c) Ramazan ayı içerisinde müdürlüğe yapılan talepler dikkate alınarak, ihtiyaç sahibi ailelere verilecek gıda yardımının içeriğinin belirlenmesi ve dağıtımını yapmak veya yaptırmak, ç) Atakum İlçe sınırları dışında oluşacak afet durumlarında Başkanlık onayı ile yardımları yapmak, Engelsiz Yaşam Evi Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 24- (1) Engelsiz Yaşam Evi personelinin görevleri şunlardır; a) Engelli bireyler ile yaşlı bireylerin ihtiyaçlarını ve sorunlarını tartışmak, konuya ilişkin önerileri incelemek ve tespit edilen ihtiyaca yönelik programlar oluşturmak, b) Engelli bireyler ile yaşlı bireylere yönelik sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler düzenlemek, c) Engelli bireyler ile yaşlı bireylerin yakınlarıyla sağlıklı ilişki kurmasına yardımcı olmak, ç) Engelli bireyler ile yaşlı bireylere daha iyi bir hizmet sunabilmek için görev konusu ile ilgili mesleki araştırmalar ve incelemeler yapmak, elde edilen sonuçları gerektiğinde yayınlamak, d) Gizlilik ilkesine bağlı kalarak Engelsiz Yaşam Evi’ndeki engelli bireyler ile yaşlı bireylere ilişkin tüm kayıtları tutmak, bunları Standart Dosya Planına uygun olarak dosyalamak, koruyup saklamak, hizmetin gerektirdiği tüm yazışma ve raporlama işlemlerini yürütmek, e) Toplumsal sorumluluk çerçevesinde Engelsiz Yaşam Evi’nde verilen hizmetlere halkın gönüllü katılımını artırıcı etkinlikler düzenlemek, gönüllü katılıma ilişkin programları hazırlayıp yürütmek, f) Engelsiz Yaşam Evi’nin tanıtımını yapmak, g) Engelsiz Yaşam Evi’nde daha etkin ve verimli hizmet sunabilmek, yürütülen hizmetlere ilişkin daha geniş kesimlere ulaşabilmek için kamu kurum ve kuruluşları ile ortak projeler yürütmek, ğ) Engelsiz Yaşam Evi’nden hizmet alanların psikolojik, sosyal, fiziksel ve ruhsal durumlarını sürekli olarak izlemek, varsa bilimsel çalışma yöntemleri ile sorunlarının çözümüne yardımcı olmak, h) Engelsiz Yaşam Evi’nde yürütülecek faaliyetlere ilişkin aylık ve yıllık çalışma programları hazırlamak, çalışmaları ve sonuçlarını raporlamak ve çalışmalar hakkında Müdürlüğü düzenli olarak bilgilendirmek, ı) Engelli bireyler ve yaşlı bireyler ile ilgili her türlü yerel ve uluslararası çalışmaları takip ederek Engelsiz Yaşam Evi’nin çalışmalarını güncellemek, . (2) Engelsiz Yaşam Evi’nde görevli personel yukarıda sayılan görevler ile Müdür tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Son Hükümler Yürürlük MADDE 25- (1) Bu yönetmelik Atakum Belediye Meclisince kabul edildikten sonra yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer. (2) Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile birlikte yürürlükte olan Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü ile Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünün Çalışma Esasları Hakkında Yönerge yürürlükten kalkmış olur. (3) Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır. Yürütme MADDE 26- (1) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür. Meclis Başkanı Katip Katip Cemil DEVECİ Özlem DANIŞMAN ŞEFAATTİN SAĞDIŞ |
T.C. ATAKUM BELEDİYE BAŞKANLIĞI Mimarsinan Mahallesi İsmet İnönü Bulvarı No:114 Atakum SAMSUN bilgi@atakum.bel.tr 444 40 55 Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
bilgi@atakum.bel.tr |