Gizlilik Politikası ve Aydınlatma Metni |
6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KAPSAMINDA AYDINLATMA METNİ
T.C. Atakum Belediyesi, veri sorumlusu olarak yürütmekte olduğu faaliyetler nedeniyle kişisel verilerinizi 7 Nisan 2016 tarihli ve 29677 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) kapsamında veri sorumlusu sıfatıyla işlemekte ve muhafaza etmektedir. Atakum Belediyesi, kişisel verilerin işlenmesinde uygun olarak her türlü teknik ve hukuki tedbiri almaktadır. İlgili kişiler, kişisel verilerinin işlenmesi, üçüncü kişilere aktarılması, kişisel veri toplamanın hukuki sebepleri ile KVKK’da yer alan hakları konularında detaylı bilgiye aşağıdaki aydınlatma metninden ulaşabilirler. A. VERİ SORUMLUSU VERİ SORUMLUSU: T.C. Atakum Belediyesi ADRES : Mimarsinan Mahallesi, İsmet İnönü Bulvarı No:114 Atakum/SAMSUN TELEFON : +90 0362 444 40 55 E-POSTA ADRESİ : bilgi@atakum.bel.tr B. Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları Kişisel verileriniz aşağıdaki amaçlarla ve KVKK madde 5 ve 6’da belirtilen şartlar doğrultusunda Atakum Belediye Başkanlığı tarafından veri sorumlusu sıfatıyla ya da atayacağı gerçek/tüzel kişiler tarafından işlenebilmektedir:
C. Kişisel Verilerin Aktarılması İlgili kişilerden elde edilen kişisel veriler KVKK’da öngörülen temel ilkelere uygun olarak ve KVKK’nın 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dâhilinde; Atakum Belediyesine bağlı ortaklıklar ile tüm iştiraklerine, tedarikçilere, iş ortaklarına, kanunen yetkili kılınan kamu kurum ve kuruluşlarına ve özel kişilere aktarılabilecektir: · Kamusal hizmetlerimizin ve iştiraklerin ticari faaliyetlerinin yerine getirilebilmesi, sürekliliğinin ve koordinasyonun sağlanabilmesi, · Ortak veri tabanı oluşturulması ve işlerliğinin kolaylaştırılması, iletişim kolaylığının sağlanması, marka ve itibar yönetimi, · İlgili mevzuat hükümlerine istinaden kamusal hizmet niteliğindeki faaliyetlerin denetimi, · Kanuni ve sözleşmesel yükümlülüklerin ifası, · Kamusal nitelikteki hizmetlere ve ticari faaliyetlere ilişkin stratejilerin hazırlanması ve uygulanması, · Atakum Belediyesinin bilinirliğini ve değerini artırmak, internet altyapısını geliştirmek ve güncelliği korumak, · Reklam ve tanıtım süreçlerinin gerçekleştirilmesi, · Etkinlik, konferans, kutlama ve benzeri sosyal etkinliklerin gerçekleştirilmesi,
· Atakum Belediyesi nezdinde kullanılmakta olan işletim sistemleri ve bilgisayar programlarının veri tabanlarının oluşturulması, program işlerliğinin sağlanması ve programın bakım ve onarımının yapılabilmesi, · Güvenlik, teknoloji ve bulut hizmetleri kapsamında dijital verilerin yurt içinde kurulu bu hizmetleri veren kurum/kuruluşlara aktarabilmekteyiz. C. Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi Kişisel verileriniz, Atakum Belediyesi veya Atakum Belediyesi adına veri işleyen gerçek/tüzel kişiler tarafından, talep, şikayet ve başvuru formları, internet sitesi, muhtelif sözleşmeler, her türlü bilgi formları, anketler, iş başvuru formları, iş sözleşmeleri, sosyal medya uygulamaları, Atakum Belediyesi iştirak şirketlerinden, müşterilerimizden, tedarikçilerimizden ve iş ortaklarımızdan gelen yazılı, sözlü ve dijital bildirimler, çağrı merkezleri ve burada sayılanlarla sınırlı olmamak üzere sözlü, yazılı veya elektronik kanallar aracılığı ile açık rızanız ya da KVKK madde 5 ve 6’da öngörülen istisnalar kapsamında toplanmaktadır. Bu bilgiler, ticari ve idari faaliyetlerimizin, yasalar çerçevesinde sunulabilmesi ve bu kapsamda Atakum Belediyesince kamusal nitelikteki hizmetlerini yürütebilmesi, iştirakleri yönünden ticari hayatını sürdürebilmesi ve yasalardan doğan mesuliyetlerini eksiksiz ve doğru bir şekilde yerine getirebilmesi amaçlarıyla edinilir. D. Kişisel Verilerin Saklanması ve İmha Edilmesi Atakum Belediyesi, kişisel verileri, kişisel verilerin işlenmesi amacı doğrultusunda, işleme amacıyla orantılı bir şekilde saklamaktadır. Kişisel veriler, işlenme amacının ve/veya sebebinin ortadan kalkmış olması durumunda ilgili mevzuatın gerektirdiği süre sonuna kadar saklanmaktadır. Kişisel verilerin işlenme amacı ve sebebi ortadan kalktığında yasalardan kaynaklanan yükümlülüklerimizin temini için gerekli zamanaşımı süreleri tamamlandığında kişisel veriler imha edilecektir. Kamu hizmetinden kaynaklanan istisna kapsamındaki kişisel verilerin imha edilmesi ve anonim hale getirilmesi bağlı bulunduğu yasal mevzuat çerçevesinde gerçekleştirilecektir.
E. İlgili Kişinin Hakları Veri sahipleri olarak, www. https://www.atakum.bel.tr adresinde yer alan İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurarak Atakum Belediyesine ait bilgi@atakum.bel.tr adresine veya Mimarsinan Mahallesi İsmet İnönü Bulvarı No:114 AtakumSAMSUN adresine yazılı bildirimde bulunarak KVKK madde 11’de belirtilen aşağıdaki haklarınızı kullanabilirsiniz: · Kişisel verisinin işlenip işlenmediğini öğrenme, · Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, · Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, · Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, · Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme, · KVKK’nın 7’nci maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme, · (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, · İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, · Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme, haklarına sahiptir. KVKK’dan kaynaklanan başvuru hakkının, 10 Mart 2018 tarih ve 30356 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’in Başvuru Usulünü düzenleyen 5. Maddesi doğrultusunda gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Buna göre başvuru usulü aşağıdaki şekildedir: (1) İlgili kişi, Kanunun 11 inci maddesinde belirtilen hakları kapsamında taleplerini, yazılı olarak veya kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza, mobil imza ya da ilgili kişi tarafından veri sorumlusuna daha önce bildirilen ve veri sorumlusunun sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresini kullanmak suretiyle veya başvuru amacına yönelik geliştirilmiş bir yazılım ya da uygulama vasıtasıyla veri sorumlusuna iletir. (2) Başvuruda; a) Ad, soyad ve başvuru yazılı ise imza, b) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için T.C. kimlik numarası, yabancılar için uyruğu, pasaport numarası veya varsa kimlik numarası, c) Tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresi, ç) Varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon ve faks numarası, d) Talep konusu bulunması zorunludur. (3) Konuya ilişkin bilgi ve belgeler başvuruya eklenir. (4) Yazılı başvurularda, veri sorumlusuna veya temsilcisine evrakın tebliğ edildiği tarih, başvuru tarihidir. (5) Diğer yöntemlerle yapılan başvurularda; başvurunun veri sorumlusuna ulaştığı tarih, başvuru tarihidir
KVKK’dan kaynaklanan başvurularınızın yukarıda belirtilen usule uygun gerçekleştirilmesini takiben ilgili kişinin talepleri en kısa sürede ve nihayetinde en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak değerlendirilip karara bağlanacaktır. Değerlendirme ve karar verme işleminin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi durumunda Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret esas alınacaktır. Başvuru formu sayfa altında yer alan dökümanlar bölümünde yer almaktadır. |
![]() |
T.C. ATAKUM BELEDİYE BAŞKANLIĞI Mimarsinan Mahallesi İsmet İnönü Bulvarı No:114 Atakum SAMSUN bilgi@atakum.bel.tr 444 40 55 Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
bilgi@atakum.bel.tr |